facebook_pixel_id

5 порад для створення здорової робочої атмосфери

На роботі людина проводить майже половину свого життя. Умови, в яких вона працює, прямо впливають на стан здоров’я – часто це малорухливість, стрес, погане харчування, перенавантаження тощо

28.11.2024 10:50
Поділитись:

Унаслідок чого з’являються хвороби опорно-рухового апарату, серцево-судинні захворювання, неінфекційні хвороби тощо. Їх можна уникнути та мінімізувати вплив, якщо подбати про облаштування здорового робочого місця. І мова не про сучасну техніку або кабінет.

 Сьогодні роботодавці все більше уваги приділяють фізичному та ментальному здоров’ю своїх працівників – чим кращий їхній добробут, тим більша ефективність у роботі. Під створенням здорового робочого місця слід розуміти комплексний підхід: безпека під час повітряних тривог, менш офіційно-ділова атмосфера в колективі, приємні соціальні бонуси, гнучкі графіки, врахування індивідуальних потреб тощо. Організувати здорову в усіх сенсах робочу атмосферу допоможуть п’ять порад.

 

  1. Робоча гігієна і безпека

Робота не має забирати час особистого життя і не повинна продукувати негативні емоції, які потім несуть додому. Обов’язковим має бути правило заборони турбувати колег у неробочий час, на вихідні, під час відпустки. За можливості формувати гнучкий графік роботи, чергувати онлайн та офлайн відвідування офісу. Особливо коли йдеться про співробітників, які мають дітей. А облаштоване укриття дасть відчуття безпеки і комфорту.

 

  1. Ергономіка робочого простору

Чим зручніше робоче місце, тим результативніша робота. Можна традиційні офісні меблі «розбавити» кріслами-пуфами, високими столами, диванами тощо. Надання переваги ноутбукам, ніж великим моноблокам, додає більшої мобільності. Важливим є інтер’єр – освіжити простір легко за допомогою озеленення. Не обмежуватися традиційними кімнатними рослинами, а спробувати висадити екзотичні квіти, корисну мікрозелень або розсаду. По-перше, це створить затишок. По-друге, до догляду за рослинами можна залучити колектив. По-третє, догляд за рослинами змусить робити корисну перерву, переключити увагу, відпочити фізично та психологічно.

 

  1. Охорона ментального здоров’я

Піклування про тварин і контакт з ними завжди позитивно впливає на психоемоційний стан людини. Отже, підтримати психічне здоров'я у колективі можна взявши з притулку кота або собаку та опікуватися ним. Більш лайтовий варіант – папуга, черепаха, акваріум з рибками тощо. Облаштування тихої зони – ще один корисний прийом для морального відновлення. Це може бути окрема кімната, де у тиші можна почитати книгу, помалювати або просто посидіти відпочити. Періодичні лекції з фахівцями, доступ до відповідної літератури або ресурсів навчить керувати стресом.

Читати ще: Дитина та дитсадок: основний етап «знайомства» імунної системи з вірусами

 

  1. Пропагування корисних звичок

Наприклад, це можуть бути розсилки-нагадування у внутрішніх чатах – зробити 5-хвилинну перерву в роботі, провітрити приміщення, щоб не допускати поширення інфекційних хвороб, випити склянку води для підтримки водного балансу тощо. Або розвішені у примітних місцях таблички з корисними порадами – переваги користування сходами, а не ліфтом; як кинути палити; методи профілактики вірусних хвороб та ін. Якщо хтось із співробітників регулярно займається спортом, то керівник може надати бонус: наприклад, у дні ранкового тренування дозволити приходити на годину пізніше.

 

  1. Оздоровчі програми

Здорове харчування. На роботі має бути кухня або місце для прийому їжі з холодильником та мікрохвильовкою. Це спонукатиме носити повноцінний обід, що набагато корисніше, ніж сухі канапки з ковбасою. Встановлення кулера з питною водою підвищить споживання води та сприятиме підтриманню водного балансу. Заміна шкідливих снеків, печива і цукерок в просторі офісу на сухофрукти, горішки, фрукти, що здатні добре наситити та додати енергії. На кухні можна розвісити листки з корисною інформацією про продукти, звички, поради, як стежити за рівнем споживання солі, цукру, вагою тощо. Якщо поруч з офісом є гарна їдальня, то домовитися про знижку для співробітників офісу. 

Фізична активність. Корпоративні застілля замінити на активності – піші локальні екскурсії, поїздки вихідного дня, велопробіг, похід з пікніком, організація майстер-класу на будь-яку тематику тощо. Якщо робочі приміщення дозволяють, то створити простір для руху, де можна розім’ятися: поставити стіл для настільного тенісу, велотренажер чи бігову доріжку, повісити баскетбольне кільце або турнік. Преміювання або бонуси для тих, хто добирається до роботи на велосипеді або пішки підвищить мотивацію до активного способу життя. 

Медичне страхування. Чи не найпопулярніша послуга, яку пропонують у багатьох великих компаніях. Співробітники (інколи і члени їхніх родин) отримують доступ до багатьох медичних послуг, консультацій профільних лікарів, вакцинацій, щорічного чекапу здоров’я тощо.

Отже, створювати здорове робоче середовище потрібно, бо це дійсно працює і при цьому вигоду мають всі. Турбуватися про своє здоров’я можна і треба завжди, тим паче на роботі.